آشنایی با تست ضربه سرد

آشنایی با تست ضربه سرد

تست ضربه سرد بر اساس استاندارد بین المللی IEC 60811-506 انجام می شود و برای ارزیابی عملکرد کابل های الکتریکی در دماهای پایین طراحی شده است. این آزمایش بر روی نمونه‌های عایق کابل و مواد روکش انجام می‌شود.

آزمایش کابل در تست ضربه سرد ( یا ضربه در سرما ) به یک محفظه دمای پایین نیاز دارد که بتواند دمای نمونه ارائه شده برای تست و دستگاه خمش را همانطور که در استاندارد IEC 60811-506 توضیح داده شده است، حفظ کند. این آزمایش به سه قطعه کابل کامل نیاز دارد که طول هر کدام حداقل پنج برابر قطر کابل و حداقل 150 میلی متر باشد. دستگاه تست ضربه سرد روی یک پد از لاستیک اسفنجی به ضخامت حدود 40 میلی متر قرار می گیرد و قبل و در طول آزمایش در کابینت با دمای پایین نگه داشته می شود.

 

نمونه کابل های مورد آزمایش و دستگاه تست ضربه سرد ، باید به مدت حداقل 16 ساعت درون فریزر آزمایشگاهی ، مطابق با دمای مشخص شده در فرم استاندارد IEC 60811-506 ، قرار گیرند تا فرآیند هم دمایی به صورت کامل انجام شود. در صورتی که دستگاه تست ضربه در سرما و نمونه های آزمایشی ، از قبل به دمای مورد نظر رسیده باشند ، باید به مدت 1 ساعت درون فریزر با دمای استاندارد IEC 60811-506 ، قرار بگیرند.

 

پس از پایان دوره سرمادهی ، هر نمونه باید به صورت جداگانه درون دستگاه تست قرار گرفته ، سپس چکش از ارتفاع 100 میلی متری بر روی نمونه سقوط کند.

 

+ آشنایی با ساختار دستگاه ضربه سرد ( توضیحات + دیتاشیت )

 

حداقل جرم چکش های انتخابی در تست ضربه سرد ، برای آزمایش کابل های تاسیسات ثابت ، مطابق مقادیر جدول شماره 1 می باشد.

( وزن چکش های انتخابی از این مقادیر نباید کمتر باشد )

 

حداقل جرم چکش های انتخابی در تست ضربه سرد ، برای آزمایش کابل های مخابراتی و انعطاف پذیر مطابق مقادیر جدول شماره 2 می باشد.

( وزن چکش های انتخابی از این مقادیر نباید کمتر باشد )

 

در صورتی که پس از سرمادهی و تست ضربه ، هیچ گونه ترک و شکستگی در عایق کابل ها و روکش آنها دیده نشود ، نمونه های مورد آزمایش مطابق با استاندارد IEC 60811-506 هستند.

 

مجموعه آزمون پژوهان ایساتیس ، به عنوان تامین کننده تجهیزات آزمایشگاهی باکیفیت ، تجهیزات تست ضربه سرد یا ضربه در سرما را با بهترین کیفیت در ایران فراهم کرده است. جهت تهیه فریزر یا دستگاه ضربه سرد میتوانید از طریق صفحه تماس با ما ، با کارشناسان فروش مجموعه در ارتباط باشید.

آخرین مطالب
برچسب ها